نحوه استفاده از شامپو فرش

4.5/5 - (2 امتیاز)

مهمترین نکات و بایدهای استفاده از شامپوی فرش

به عنوان اولین و مهمترین نکته، توجه داشته باشید برای شامپو کردن فرش نیازی به زور بازو وجود ندارد!

ابتدا پیش از شامپو زدن فرش یا قالی، حتما روی فرش را جارو زده و گرد و غبار آن را پاک نمایید.
سپس دو فنجان شامپوی فرش را در یک لیتر آب ریخته و آن را به خوبی بهم بزنید تا خوب و کامل کف کند (این کار را هر بار تکرار نمایید)
کف حاصل از محلول بالا را با استفاده از یک اسفنج یا تور جمع کرده و بر روی فرش مورد نظر بمالید؛ دقت داشته باشید بایستی حرکت اسفنج بر روی فرش یا قالی به آرامی اتفاق افتد (زیرا فقط و فقط پرز فرش یا قالی شما کثیف و آلوده شده است)

توضیح مهم:

توجه داشته باشید چنانچه به جای استفاده از کف شامپو، از آب آن استفاده کنید، فرش یا قالی شما علاوه بر اینکه تمیز نخواهد شد بلکه چسبنده و لوچ شده و حتی دیرتر نیز خشک خواهد شد. زیرا در این شرایط، رطوبت به ابتدای ریشه های فرش یا قالی نفوذ کرده و شاید همانطور که می دانید، ریشه های تار و پود فرش در محیط مرطوب می پوسند! پس اگر این اتفاق چندین بار تکرار شود، می تواند به مرور زمان فرش یا قالی شما را بپوساند. بهتر است بدانید کف شامپوی فرش می تواند کثیفی و آلودگی های روی پرزهای فرش را در خود حل نماید؛ همچنین این کف در مدتی حدود نیم ساعت و در مجاورت اکسیژن هوا ناپدید می شود اما به یاد داشته باشید نباید در این مدت، بر روی فرش راه بروید.

بهتر است کار خود را از قسمت بالای فرش آغاز نمایید تا بر روی قسمت هایی که کف شامپو مالیده اید، به هیچ وجه راه نروید.
پس از گذشت زمانی حدود نیم ساعت بهتر است یک دستمال با جنس زبر و یا تور پرده را بر روی فرش بمالید البته توصیه می کنیم این کار را در جهت خواب فرش انجام دهید! سپس با استفاده از یک جاروی چوبی یا جاروی زبر، فرش مورد نظر به جهت خواب آن جارو بزنید.
حالا بهتر است با استفاده از یک برس قدیمی و مناسب، فرش خود را شانه بزنید. این کار سبب می شود تا پرزهای فرش در سر جای خود قرار گرفته و در نهایت فرش یا قالی شما زیبا و نرم به نظر آید و دلیلی باشد برای لذت بردن شما.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Block "sticky-footer" not found