پاک کردن لاک از فرش قالیشویی در اصفهان

پاک کردن لاک از فرش قالیشویی در اصفهان
Rate this post

بسیاری از بانوان حداقل یک بار ریختن لاک روی فرش را تجربه کرده‌اند! می‌دانیم که لاک ناخن یکی از مقاوم‌ترین رنگ‌ها است که پس از قرار گرفتن در مکانی به سختی از آن جدا می‌شود. مسلماً از بین بردن هر لکه‌ای روش دارد که در این مطلب به پاك كردن لاك از روي فرش خواهیم پرداخت. پیش از این، روش برطرف كردن لكه چاي از روی فرش را آموخته بودید.
مسلماً بسیاری از ما برای از بین بردن لکه‌های رنگی همچون لکه لاک اقداماتی را انجام داده‌ایم. اقداماتی همچون برداشتن لاک با قاشق، پدهای الکلی و… از حمله این اقدامات هستند. انجام این کار به دلیل تداخل مواد شیمیایی به کار رفته در مواد پاک‌کننده و جنس تار و پود فرش، موجب وارد آوردن خسارت به آن می‌شود. همچنین استفاده از قاشق برای جدا کردن لاک از روی فرش، می‌تواند موجب جدا شدن تار و پود فرش شده و قسمتی از آن را دچار پارگی و در رفتگی کند.
روش‌های از بین بردن اثرات لک ایجادشده با لاک روی فرش زیاد هستند. یکی از این روش‌ها که به سرعت می‌تواند پس از ریختن لاک روی فرش و قبل از خشک شدن آن انجام شود این است که با پیچیدن یک پارچه‌ی ضخیم دور انگشت اشاره‌ی خود اقدام به پاک کردن اثر لاک نمایید. در صورت خشک بودن لاک می‌توانید از جارو برقی با مکش بالا استفاده کنید. همچنین می‌توانید از برسی سخت استفاده کنید و برس را روی محل لکه بکشید تا لاک خشک‌شده از سطح فرش کاملاً جدا شود.
این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از پاک‌کننده‌های لاک، حاوی مقدار زیادی استون، الکل و نفت می‌باشند.
روش‌های زیادی برای از بین بردن اثرات لاک وجود دارند. لیکن قبل از انجام هر روشی بهتر است آن را در نقطه کوچکی از فرش امتحان کنید تا اگر به بافت و رنگ آن آسیبی وارد شد با انجام ندادن آن روش، از وارد آوردن خسارت‌های بیشتر در نقاط مرکزی آن اجتناب شود.
توصیه اکید ما این است که برای انجام عملیات لکه گیری فرش، حتماً آن را به یک قالیشویی معتبر ارسال کنید. زیرا در این مراکز عمدتاً از افراد متخصصی برای انجام شستشو و لکه‌برداری کمک گرفته می‌شود. با توجه به توضیجات بالا، کاملاً واضح است که لکه برداری از فرش عملیاتی بسیار پر ظرافت و حساس بوده و انجام آن توسط افراد مبتدی خطرات بسیاری را برای فرش به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Block "sticky-footer" not found